Escoitase Grace de Jeff Buckey, disco que David
Bowie tería levado a unha illa deserta.
A última sesión do Ciclo Nexos dedicouse a estraña alquimia entre unha
melodía e un texto. Marcos Lorenzo lembrou unha anécdota dun Picaversos na que Niño Pistola, banda galega de folk rock, recoñecía que no seu
proceso de composición as letras se desbotaban por completo.
Uxía, cantora e
divulgadora da música galega, tivo antes a palabra por ser o Día Internacional
da Muller. A militante non se olvidaría de recordar a manifestación do domingo.
En Vigo foi ás clases de literatura de Alonso Montero. Levaba a guitarra sempre, inclusive á
facultade.
Bebeu da música lusa
“que casa o compromiso e o autóctono”. Escoitou a Milanés, Leilía, The
Beatles… Entre os letristas elixe a Chico Buarque, que se pon na pel
dunha muller en Teresinha. Carlos Blanco, agochado na última ringleira
de cadeiras, foi definido como “Buarqueamante”.
A poesía de
Rosalía,dotada dunha profunda musicalidade, é unha fonte que nunca se esgota. Poucos saben que a autora de
Cantares Gallegos tocaba un pouquiño
a guitarra e a arpa. Unha vez un intérprete de flamenco pediulle si podía
adaptar Negra Sombra; ante as
reticencias dela por traducir ó símbolo de Galicia o sureño replicou con
seriedade “pois dame o seu teléfono”.
Un adolescente que
sufriu un desengano amoroso identifícase máis cun grupo de música que con
Neruda. As letras das cancións son
poemas musicados, onde hai unha simbiose máxica entre música e literatura. É
un “traballo de artesanía”. Ten que ser crible e orixinal e ter ritmo e
armonía. A dificultade está en sintetizar. Aínda que é necesario falar do
cotián “é moi difícil facer unha letra dos desafiuzamentos”.Ben sabe Silvio
Rodríguez que para compor hai que sufrir.
O convidado foráneo procede de Porto, case “do sur de Galicia”. Sérgio Godinho é compositor, poeta e incluso actor. Ó revés que Uxía, “eu comezo pola base musical, algo moi intuitivo na miña cabeza. As letras surxen do meu gozo e, ás veces, do meu sufrimento ”. “Din que as miñas cancións se parecen as do norte de Brasil”. O admirador da época áurea de Bob Dylan nos setenta fuxe da dictadura e peregrina por París, Xenebra, Ámsterdam, Brasil ou Vancouver.
O convidado foráneo procede de Porto, case “do sur de Galicia”. Sérgio Godinho é compositor, poeta e incluso actor. Ó revés que Uxía, “eu comezo pola base musical, algo moi intuitivo na miña cabeza. As letras surxen do meu gozo e, ás veces, do meu sufrimento ”. “Din que as miñas cancións se parecen as do norte de Brasil”. O admirador da época áurea de Bob Dylan nos setenta fuxe da dictadura e peregrina por París, Xenebra, Ámsterdam, Brasil ou Vancouver.
Zeca Afonso inventou unha tradición. “Abriu
xanelas onde nin paredes había”. Luís Vaz de Ca-mões foi musicado non só por
Zeca, senón tamén por outros como Amália Rodrígues.
No hay comentarios:
Publicar un comentario