Olga Novo foi unha
fonda estudiosa de Novoneyra, xograr baixado do Caurel ás ciudades. Uxío comprende a terra sen sacralizala. Entrégase
con paixón telúrica ó canto, con influxos rosalianos, pondalianos, medievais e
primitivos. Os Eidos fai referencia a
propiedade da terra; a paisaxe foi modificada polo humano para as súas
necesidades. Na primeira edición os
textos agrúpanse en torno ás estacións e os traballos de campo. Así, por
exemplo, o verán vencéllase á sega, á malla e á festa popular. Fole falaba así do poeta dos soños teimosos:“Recitaba
versos en voz grave e tono confidencial; non se parecían ós poemas de ninguén;
falaba sosegado ”.
Correspondeu a
López Facal a visión máis fría e analítica. Propón defender a literatura lusa e
brasileira. É un enorme privilexio dispor dunha língua global falada nos cinco
continentes. Frei Martín Sarmiento foi
un defensor acérrimo do campesiñado. Eran eles os que soportaban o peso de toda
a pirámide poboacional; criticou con sarcasmo a folganza da fidalguía. Celso Emilio Ferreiro adícalle una letanía
aos agricultores, que se vían abocados ó exilio; “de sol a sol esterco”
repetían os estudiantes do sesenta e oito en Compostela. E a visión posmoderna aportouna o sociólogo marxista Jameson; os labregos son hoxe xa asalariados; así,
engordan as clases medias e medra o consumismo no centro comercial. Facal é rotundo: O campesiñado, que provén do
Neolítico, morreu no tempo do seu avó, que pasa de sachar en Toba a vivir en Cuba.Desde
entón a orbe non se aluma con luces de carburo.
As ocorrencias de Celso Sanmartín,reais ou non,impediron que a audiencia marchase a tóma-lo aperitivo. Recreouse na precisión dos galegos para describir o seu medio natural. Convirten en arte o xeito de coller un sacho. Cada paisano co seu alcume a cada pedra co seu nome. Paisanos, case sempre da contorna de Lalín, que saben traducir o devalar das campás. Que disfrutan do camiñar paseniño. Coa teima de seren un pobo resignado ; ben sabían os nosos antergos que nos anos bisiestos morría máis xente e duraba máis a tristura da emigración.
No hay comentarios:
Publicar un comentario