*O escritor santiagués fala dos seus autores de cabeceira.
“Clarice Lispector, a Biblia e Faulkner
eran libros que tiña presente cando escribía nos 90”. As Sagradas Escrituras
“as teño en inglés, galego e portugués”. “Fáiseme duro ler un libro enteiro de
Lispector pero encántame como emprega a palabra para trascender á realidade”. “Adoro
a Walter Benjamin”.No seu ensayo El Narrador conta algo que merece ser
escoitado. “Cando tiña dezaoito anos fun epígono de Beckett”. Suso tamén emprega esa voz que fala e non actúa. El Quijote está cheo de dor,feridas e
crueldade.É grotesco porque Cervantes pretende facer rir.
Honoré de Balzac reconstruiu sectores
da sociedade de París do seu tempo. Imitouno Pérez Galdós. Fala dun mundo
delirante na corte de Madrid a finais do XIX e principios do XX.
John dos Passos, cercano ó Partido
Comunista, describiu o ambiente épico do transbordador Manhatan
Transfer para retratar o ambiente de Nova York.“ John Steinbeck achegouse ás lendas do rei Arturo. Conservou a elegancia
e así é máis facer de ler para os seus contemporáneos”.
Fálase pouco de El
cuarteto de Alejandría de Lawrence Durrell. É unha fantástica novela para analizar os puntos de
vista e as relación amorosas entre personaxes con moita consistencia.
Juan Benet creou un territorio,
“Región”,que se asocia a León. “Era clasista, moito máis cunha pose dandy”.Javier Marías consideráse discípulo de Benet pola
intención de escribir alta literatura. Nos seus últimos libros é deliberadamente
proustiano. “É un niño pijo de Madrid, cidade bastante inculta donde hai algúns
círculos ilustrados”. O que lle preocupa é o estilo. Un crítico alemán, Ranicki,
dixo no seu programa televisivo que lle gustaba Corazón tan Blanco e
os alemáns, que son ghiadiños, foron a compralo en masa”. Os
artigos de Marías reflexan un mundo pequeno burgués. “É como un prato francés
de carne con pouca chicha e decorado con moitas flores”. Reivindica a súa orixe
ilustrada e despreza constantemente á xente común.
“Patricia Highmist ten a humildade
anglosaxona que todo escritor debía ter”. Foi unha magnífica escritora de
xénero, o suspense. “Crea personaxes ben construidos, case sempre solitarios e
atrapados, tramas eficaces e narra ben as historias”. La Celda de Cristal é unha obra maestra.
Carlos Castaneda
tivo moita sona nos sesenta e principio dos setenta. “Pero eu non sigo
modas”.É un peruano que se creou un personaxe que estaba en contacto co
pellote e as setas alucinóxenas en California. “É unha refencia new
age”.Escribiu Viaje a Ixtlán, bo libro para ver
como se construe un héroe. “Sempre ten que ter unha tarefa senón quedaría ó
quente na casa”.
É difícil
introducir o máxico na realidade. “Macombo
de García Márquez parécenos máis fantástico
desde a nosa vida en Europa Occidental”.O mesmo nos ocorre coa imaxenería xaponesa. “Cortázar, escritor moi parisino, é debedor do dadaísmo e utiliza
xogos mecánicos que veñen dese mundo”. “Borges
é un escritor frío salvo cando fala dos gauchos que son moi de navalla”.
“Cela
é unha figura detestable en moitos sentidos. A súa primeira obra ata Oficio de Tinieblas é magnífica.” Don Camilo
dicía que novela é calquera cousa que ti chames novela.
Hai fusión entre a
obra e a persoa de Miguel Anxo Murado.
É todo moi personal. Os seus libros son continuidade del. Tamén “ Thomas Mann soe
ocultarse detrás dos seus libros”.
“Ken Follet é unha empresa”. Seguro que
ten un equipo que lle busca documentación que logo el interpreta. “É un
proletario da narración; pero é moi evidente e non sorprende”.
No hay comentarios:
Publicar un comentario