*Encontro con Andrés Goteira en Numax (19-5-2018)
Promove o Concello de Santiago.
O seu pai só miraba
as de vaqueiros. A el flipáronlle Matrix,
Jungla de Cristal, Holly Motors e
ata Pretty Woman. Memento antes si,agora non.“Sin Perdón amosa que podes ser o máis
malo de todo o Condado e se alguén te inflúe cambiar e ser bo”.Admira a David
Lynch e Tarantino.
Estudou Inxeniera
Técnica de Telecomunicacións en Vigo e Técnico de Son na Coruña. “Tiña envexa
da mala dos que facían curtas”. E será o home que pariu a película que transita
por camiños por onde non fora o cinema galego.
“Ás veces foi terrible, ás veces marabilloso. Ó final o soño é o que te pasa mentres queres
acadar o soño. “A vida non é tan bonita como a contan en Instagram”.
“Non sabía como
convencer á xente con esta paranoia”.
Sara Hortas, que lle presentou a Lucía Catoira Pan, e Jairo Iglesias
abriron moitas portas.
O guionista Enrique
Lojo sempre lle insiste ó director de Meira “que queres contar? Cal é a mensaxe
final?”. E a Andrés cóstalle explicar iso. Escribiu o guión en Edimburgo, cando
traballaba nun Hostel facendo camas.
Practicamente só tiña a idea do home coello.
Costoulle moitísimo atopar a máscara idónea. Fixeron cinco. “Estaba por
poñerlle unha bolsa na cabeza a Miguel de Lira”.
A financiación foi
complexa. Tiña 20.000€ de aforros e
decidiuse polo micromecenazgo.Conseguiu 15000€. A Diputación tamén lle entegou cartos; “creo que o guión non
o leron nunca”. “Entón fun retirando autores meiregos, que apareceron como
extras”.
Tiveron ata tres
reunións con Morris para convencelo de facer este personaxe moi submiso. “Na escena do machado acabou co brazo
rebentado”.
Carlos Blanco entendía a súa parte pero non o resto. De Lira, nunha
das súas brincadeiras, quería chamarlle ó can San Dog Can.
“Para min non eran
tan coñecidos Iván Marcos e Melania Cruz, que ten moita visceralidade”.
Suso
López foi o produtor pero tamén apareceu como actor. Ten unha mirada ambigua.
“Ó rodearse de amigos hai confianza para falar de calquera cousa”.
Ocurríuselle
colocar un público na película que vise toda a violencia.
Cos primeiros
35.000€ rodan a parte máis sinxela na Coruña.
Faltaba a parte do deserto. Foron localizar a Corrubedo. Coa cámara sempre se vía un bar, unha farola,
unha casa… Xusto ese día Agadic aportou
cartos e “xa me imaxinei a crudeza do deserto de Almería; alí cobran por todo.
Imaxinaba un deserto plano na liña de No
es país para viejos pero ó final gustoume con montañas”. Un astuto Goteira quería que na gasolineira
non pasase nada pero que o espectador pensase todo o contrario. Buscaban unha nave industrial e os de produción querían coller calquera das que
ían aparecendo. Faltaban dous días para rodar e había presión. “Se cedes en todo acabas cunha película que
non é a túa, a que tiñas na imaxinación”.
Normalmente un
filme grábase en catro semanas. Pero Dhogs
fíxose en tres tramos; primeiro 6 días;4 meses despois foron a Almería
e uns meses despois a escena do pai. En total,menos de tres semanas.É difícil
estar motivado durante tanto tempo. “Non o volvería facer. É eterno”.
Goteira imaxinaba
unha música estridente e Germán Díaz preparou algo máis tradicional, amable e
bailable.
A postprodución foi
terrible. Tardou dous meses en
facelo. Estaba rematando un master, tiña
que ter un modo de gañarse a vida. “Dani de la Torre faino en dúas semanas”.
Sara Horta
axudoulle contratando un montador, Juan Galiñanes. En dúas semanas o tiña todo feito. “Non me
gustaba pero había que pulilo e falalo todo”.
Tiveron que cortar sete minutos e
unha secuencia que non funcionaba.Houbo que decapitar
a aparición de Milo Taboada e Álex Carro. “Foron riquiños e non me puxeron a
pistola na sien”.
Case a metade do
orzamento vaise na distribución. Para que Agadic che dea os cartos hai que
mandarlle o dvd. E no CGAI hai un encargado, Jaime Pena, que revisa todo. “Esto
vai por contactos”. A Fran Gallo tamén
lle gustou. Quería que mandasen a
película ó OUFF pero, tras moita reflexión, decidiron esperar a BAFICI; Agadic
pagoulles a viaxe a Bos Aires. Alá houbo
outro golpe de fortuna. A unha axencia de
ventas encantoulle Dhogs e encargouse
de defendela nos festivais. “Delegar é
fantástico”. Foi Sección Oficial de Sitges. “Quedei abrumado”. Arrasou con trece Mestre Mateo e o proxecto
viaxou a Cannes.
Andrés segue a liña
recta de Alejandro Jodorowsky. O chileno estivo 23 anos sen filmar. Vía cine
tódolos días e notaba como se ía pervirtindo. “Menos arte e máis estupidez
técnica”. É moi crítico con Spielberg.
Defende que a recta é unha invención humana. Agocha labirintos e moitas
interpretacións. Hai moita multicapa
oculta.
Na película que
quere facer aínda non sabe o final. Chámase Welcome to ma maison. Podería traducirse por Benvidos a miña cabeza.Unha mestura
entre ficción e realidade. Precisa entre cen e douscentos mil euros. É a historia de Igor, un amigo seu de 23 anos
que quere ser actor. Está obsesionado co director Nicolas Winding Refn, que, a
súa vez, ten fetichismo polas mans.
Quere chegar a citarse co danés de calquera xeito, e Jodorowsky podería
ser o contacto axeitado. Ó mesmo tempo este rapaz canta trap, “o regueaton do
rap”. Un tipiño con carisma. Non se
quere presentar ós castings porque nas últimas seleccións “ó final sempre
collen a outro gañán”. Payán, profesor
de cine, influiu motísimo en Igor. Non lle importa cuspir as súas
miserias.“Sempre quixen facer un monólogo cómico. Teño moita esencia e enerxía.
Miro a cámara se me sae dos collóns. Mola compartir o meu drama e o meu
fracaso”. Como Krusty, como Peter
Brandon. Quere ser diplomático e
contentar a todo o mundo. Pero logo non é así cos seus pais. Igor tamén traballa de guía turístico sobre
asuntos audiovisuais. Dan ganas de ir á Cidade Condal só para escoitalo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario