Conferencia de Carlos Toural no Ateneo de Santiago
sobre as redes sociais
sobre as redes sociais
Non recordo ninguén
que impartira de pé toda a súa conferencia no Ateneo. As letras do proxector
tatuáronse na súa faciana. O micro daba problemas. Pasouse dabondo do tempo estipulado pero
mantivo ao público divertido polo bo uso das anécdotas.
Xa é vicedecano sen
cumprir os 32.“Fun moi grande e de parto natural. Miña nai acórdase ben”. É
natural de Palas de Rei. De San Cibrao se somos máis precisos, canda o Castelo
de Pambre. Era cliente da de Estebo, un
ultramarinos que “funcionaba como un ágora moderno.” Todos acudían alí para ver
a televisión ou comprar sopa de verdade. O tendeiro era o mellor informado do
pobo. Se non acudías non saberías que tal carretera estaba cortada pola neve.
Carlos cando morreu Estebo Carlos tivo que ir á competencia, a de Juliano, pero
estaba a catro km. Estas tendas eran
redes sociais de manual. “Facebook e
Twitter son como o Airas Nunes e a Novena Porta”.
É moi común ler na
prensa como se demoniza ás redes sociais. “Non producen monstruos. Non son
ferramentas do demo”. Sería como dicir que un coitelo é maligno cando o
empregamos para untar manteiga.
Por exemplo, o
youtube converteuse no mellor adestrador dun keniata. Julius Yego quería adicarse
o lanzamento de xabalina nun país que por tradición son todos atletas de fondo.
Parece que adestramento en altura vai xerando xenéticamente corredores de
elite. Burlábanse del porque era un deporte moi asociado a nórdicos, alemán e á órbita da URSS. Por isa afinidade política
tamén se formaron grandes campións en Cuba.
Yego estudiou a execución dos grandes lanzadores nos vídeos de internet.
Chegou a ser campión do mundo en 2015.
Pero coidado. Se
non pagamos por algo somos o producto que está sendo vendido. “Queren máis os
nosos datros que os nosos cartos”. Cada vez que Toural sube ó seu vehículo o
gps sen preguntarlle xa lle indica os minutos que ten ata a súa casa e se o
tráfico está despexado.
Todos aceptamos as
cookies ás presas para poder navegar con comodidade. Así permitimos ás redes
interpretar o noso consumo na rede. A publicidade en internet segmenta a
potenciais clientes. “En vez de ser un tiro ó aire vai entre cella e cella”.
Apenas teñen uns
dez anos de vida. É o boom sería dende hai catro anos. Incluso xa estamos no
intre de empacho. “Necesitamos ser os primeiros en compartir algo”. Xera unha
especie de histeria colectiva. Como aquel mozo que facía selfies coa cría do
tiburón ata que morreu.
O Whatsapp acelerou
todo. De neno Carlos iba á hora da sesta a pescar camiñando tres kilómetros
entre a lama. Levaba zapatillazos de regalo da súa nai. Agora se está coa caña
e non lle contesta de contado xa chama axiña preocupada por si lle aconteceu
algo. Aposto a que hoxe son o único da
sala sen este chat inmediato e controlador.
Netflix ou Spotify
foron capaces de covertir un producto nun servicio. Podes acceder a eles en
calquera lugar e momento.
Os novos
dispositivos móviles teñen obsolescencia programada. Por iso cando foi por unha
lavadora levou un consello da nai. “Compra a que quieras. Agora son todas unha
merda”.
As redes xeran
colectivos que comparten vínculos e sentimento de pertenza. Roubáronlle hai
pouco unha bicicleta de 4000€ no seu pobo.“Palas é unha curva”. Axiña alertou do
sucedido nun foro de bicis. Ás tres horas un rapaz de Arzúa avisoulle que
capturara ó ladrón e chamara á policía.
Nas redes sociais
posicionamos o noso ego na comunidade. Queremos ter aceptación. Compartimos a
vida en masa. Pero non aquelo no que pensamos que podemos ser rexeitados.
“Todos nos damos palmaditas nas costas”. Se subimos unha canción de Justin
Bieber sabemos que non gustará a todos. “As miñas redes sociais nunca van dicir
algo distinto do que penso”.
Na actualidade somos
na medida en que compartimos. Se lle conto a un colega que son experto ou
forofo de algo e non hai probas nas redes quedarei como un mentireiro. Contan que Dominguín pasou unha noite con Ava Gadner. O toureiro madrugou para marchar. ¿Onde vas? A contalo.
No hay comentarios:
Publicar un comentario