*Análise da Exposición CineGalicia25 no Gaiás
Hai indicios de que
a primeira galega filmada foi a Bella Otero. O Zar Nicolás II, que fora o seu
amante, encargouse de destruir o material.
Os canons de beleza trocaron co paso do tempo.
En 1916 ródase Miss Ledyia,ficción de vinte minutos,onde
Castelao fai de pastor protestante.
O director
sevillano Claudio Guerín morreu en 1973 tras precipitarse da torre do
campanario da igrexa de Noia. Non pudo acabar a rodaxe de “A campá do inferno”.
O pintor
surrealista Eugenio Granell fixo seis curtas, de entre corenta segundos e cinco
minutos,filmadas en oito milímetros a principios dos sesenta durante a súa
estadía norteamericana.
No 84 a Xunta fai
as primeiras axudas ó audiovisual e un ano despois xorde a TVG. Un dos maoires éxitos da canle autonómica
foi O Xabarín, ideado nos noventa por Miguelanxo Prado.
Na exposición do
Gaiás gardan unha claqueta de Sempre
Xonxa onde no envés aparece o nome da película mal escrito.Foi gravada en
quince semanas pero ó longo de ano e medio e interviu Roberto Vidal Bolaño. Chano
Piñeiro xa se atrevira co corto costumbrista Mamansución. O director era un farmaceútico apaixonado da séptima
arte que morreu con só corenta anos.
Xavier Villaverde
xuntou unha auténtica constelación de estrelas no seu Continental. Héctor Alterio, Marisa Paredes ou Eusebio
Poncela,actor dos xeniais soliloquios de Martín
Hache. Xa estaban entón os cameos de Morris, barman, Manquiña, pistoleiro,
ou Antón Reixa, “gordo”.
Completou a triloxía Urxa,que é a que contou cun orzamento
máis modesto, sesenta millóns.
En La muerte y la doncella o controvertido Roman
Polanski recreou, con música de Schubert, unha dictadura arxentina filmando
exteriores en Valdoviño.
No 96 Jorge Coira
deulle ó testigo a Luis Zahera na curta O
Matachín. Inicia unha vertixinosa carreira especializándose en personaxes
arroutados e rancorosos.O director lucense xoga
ubicando a Piti Sanz na Quintana dándolle unas monedas ó guitarrista Tosar
en Dezaoito comidas.
As novelas de
Manuel Rivas cobraron vida con Todo é
silencio, de Cuerda, e O lapis do carpinteiro. Dun dos contos de ¿Que me queres amor? xurdiu a tenra O lapis do carpinteiro. Rodada na pétrea
Allariz, onde os propietarios de burros cobraron pola inclusión destes como
semoventes. O filme convertiu a un neno salesiano, Manuel Lozano, en icono da
inocencia.Amenábar escolleu a música, que aparecía“entre o son dos grilos,a
auga,o vento,os nenos e as vacas”.
Santiago mostra os
seus encantos en pelis como A noite que
deixou de chover ou Trece badaladas. Nesta obra, filla do libro de Suso de Toro,
os picheleiros botamos unha ollada ó hospital onde nacimos, xérmolo hoxe de
ratas e bacterias. Como curiosidade,actúa o tándem sentimental Tosar &
Etura e o binomio Gonzalo Uriarte & Mayka Braña,vixente hoxe en Pazo de Familia.
Crebinsky é unha película irreverente
que mestura astronautas rusos e paisanos galegos. O guionista Ángel de la Cruz
atreveuse a dirixir Os mortos van ás presas,que
se paralizou por falta de cartos. Os bonecos animados de O Apóstolo son completamente articulables, máis cunha Barbie.
No hay comentarios:
Publicar un comentario