sábado, 5 de julio de 2014

Bieito e os malditos

Xornada de clausura do Ciclo Nexos na Cidade da Cultura (28-6- 2014)
Intervención de Bieito Iglesias

   Marcos Lourenzo quedou con gana de falar dos que lle gustaría ser malditos pero se quedaron en impostores. Elexiu para ambientar o My Way que destrozou Sid Vicious, baixista de Sex Pistols. Ese mártir do rock morreu con vinteún anos por unha sobredose de heroína suministrada pola súa nai. Breve discurso de Xesús Vázquez Abad, negra sombra de Castelao, que marchou axiña para entregar uns premios.  ¡Qué non sexa o derradeiro acto do Ciclo Nexos! 

   Encomendouse a Bieto Iglesias, fiel conversador de cabeceira que ven de publicar A última música das cousas , a difícil tarefa de introducirnos nas mentes malditas en só quince minutos. Ao ourensán nunca lle falta a sorna. “O máis cerca que estiven de ser maldito foi cando unha vez estaba ceando na Curtidoría e me confundiron con Leopoldo Panero”.

   Quixo falar daqueles que podemos pensar que son malditos pero non son tal. “Escritores fracasados hai moitísimos. Case todos”. Quique Alvarellos pediu un arrecendo ó universo galaico. Non levarían devandita etiqueta  Lois Pereiro nin Teodosio Vesteiro, por máis que se pegara un tiro no Museo do Prado.Carlos Oroza, poeta de Viveiro,sería máis ben hippie para Bieito. E a Xeración Doente, que morreron de tuberculose antes dos trinta anos, eran só existencialistas.

   Walter Scott sufriu moito pero sen embargo é un escritor da felicidade. Toulouse-Lautrec non era maldito. Cando tiña tres anos sufriu un accidente que o deixou anano para toda a vida. Por exemplo a súa experiencia erótica limitábase a visitar o Moulin Rouge. Unha das súas célebres afirmacións foi “cando eu morra serei o nariz de Cirano”.

   O ourensán acotou o malditismo aos continuadores  do romanticismo. Deste xeito desbotou á bohemia costumista, a desgana de vivir e os que sufriron enfermidade ou catástrofe.Os malditos combaten o desencanto do mundo; acaban aprendendo da decepción.  Buscan alternativas ó mundo racional. Síntense como o Anxo Caído, son adoradores de Satán e se rebelan fronte o Creador.

 
 
   Baudelaire,que nunca deixou de ser burgués,e Rimbaud escollen o malditismo da reprobación. O primeiro tivo unha experiencia faústica. En As flores do mal vese a súa concepción da vida.





   Rimbaud descendeu ó inferno literalmente. Durante tres anos intentou chegar á santidade por tódolos meitos: o soez, as drogas, a violencia,a bebida, a fame,a fuga permamente… Tan surrealista que o seu amigo quixo asesinalo. Tentou afiliarse ós carlistas e ós mercenarios holandeses, en ambos foi rechazado, e a lenda negra di que se dedicou ó trafico de armas. O máis curioso é que cando inmola ó poeta para ser un filisteo e se entrega ó silencio foi moi precozmente, con tan só vinte anos.   Esto lémbranos á célebre tese de Pavese que dictaba que os que se decepcionan con trinta primaveras só cren en sí mesmos ou nin sequera niso.

   Artaud é un maldito de libro.  Busca en México o mito do salvaxe mediante unha experiencia drogodependiente co peyote; quería disolver binomios coma espazo-tempo ou vida-natureza.
 
   Kurt Cobain, mito do grunge, suicidouse seis meses despois de visitar a William Burroughs, figura da Xeración Beat que matou a súa muller cando xogaba a imitar a Guillermo Tell.

No hay comentarios:

Publicar un comentario